Innholdsoptimalisering

Illustrasjon fra Moz.com som viser hvordan søkeord brukes strategisk i ulike sideelementer
Også kalt: On Page SEO, søkemotoroptimalisert innhold, SEO content, skrive søkemotoroptimalisert

Innholdsoptimalisering handler om å skrive godt og svare på det brukerne lurer. Jobben vi som SEO-konsulenter gjør er å kartlegge hva brukerne lurer på og sørge for at innholdet svarer på dette.

For å komme fram til hva kundene dine søker på i Google gjør man en søkeordsanalyse, som betyr at man kartlegger hvilke søkeord de skriver inn i søkeboksen. Dette gir svar på hvor mange som søker på ulike relevante søkefraser og når på året de søker. Dette gir et godt utgangspunkt for å lage godt innhold og strukturere ditt nettsted.

Innholdsoptimalisering handler ikke om å legge inn søkeord i tekster. Det handler ikke om å spy ut tynt innhold som ikke gir verdi til mottaker. Det handler om å lage godt inhold som er relevant.

Ved smart jobbing med innholdsmarkedsføring kan du få enorme mengder gratis søketrafikk fra Google. Og har du gjort det riktig, så er det relevant besøk som gir flere salg og leads.

Ønsker du mer informasjon om innholdsoptimalisering?

Skriv gjerne noen stikkord, så tar vi kontakt for mer informasjon.